Zakazana Wyspa

Zakazana3

   Kolejną grą którą z przyjemnością Wam przedstawię to Zakazana Wyspa. Gra ta jest przeznaczona dla osób które lubią grać kooperacyjnie. Chodzi o to że jeżeli jeden z graczy nie spełni wymaganych warunków lub wszyscy gracze nie zdążą na czas np. zebrać wszystkich artefaktów – przegrywają a gra kończy się porażką. W skrócie: w tej grze musimy wspólnie kombinować i pomagać sobie – coś w rodzaju burzy mózgów (każdy w każdej chwili może zaproponować korzystniejsze rozwiązanie).

Zakazana1
      O co chodzi w samej grze?

    Jesteśmy grupą (od 2 do 4 graczy) naukowców, odkrywców… inżynierów… eeee… może opisze inaczej. Grupą fanatycznych poszukiwaczy 4 potężnych artefaktów. W poszukiwaniach tych każdy wciela się w jedną z sześciu dostępnych postaci, (pilot, nurek, posłaniec, inżynier, nawigator oraz odkrywca). Każda postać ma swoją umiejętność (np. Pilot z użyciem jednej akcji może przenieść się w dowolne miejsce na wyspie). A przechodząc płynnie do wyspy to nic innego jak 24 kafelki ułożone w konkretny sposób, które to tworzą Naszą niebezpieczną wyspę po której dzielnie będziemy hasać naszymi bohaterami. Niebezpieczna – tak, i to bardzo ponieważ wyspa nieustannie TONIE. W grze wyspa tonie w dwojaki sposób… po pierwsze każdy element naszej wyspy może być podtopiony (odwraca się kafelek na drugą „niebieską” stronę). Kafelek taki jest „zagrożony” i jeżeli żaden z graczy nie zdoła go wzmocnić (np. nie zdąży), wtedy istnieje duże prawdopodobieństwo że przy kolejnym losowaniu kart „zatopień” – ten podtopiony już kafelek spotka się z drugim rodzajem zatapiania wyspy – takim ostatecznym 😛 (kafelek znika z planszy, nasza wyspa się zmniejsza). Dodam tylko że karty „zatopień” losuję się po zakończeniu tury każdego gracza!
Nie zapomnijmy jeszcze dodać że niektóre elementy naszej kafelkowej wyspy są niezwykle ważne dla powodzenia naszej misji, Tylko na niektórych kafelkach można kupować poszczególne artefakty (w sumie 8 takich kafelków), ale jeszcze ważniejszym kafelkiem (ponieważ jest taki tylko jeden na wyspie) to „Przystań Głupców” – gdzie wszyscy gracze po odnalezieniu wszystkich czterech artefaktów powinni się udać i odlecieć z tonącej wyspy.

    Dodam tylko że gracze (oprócz umiejętności niektórych bohaterów) potrafią chodzić tylko lewo, prawo, góra i dół. Czyli może się zdarzyć (należy na to uważać) że jedna postać „utknie” na wyspie ponieważ nie może przejść na skos.

    W grze występują również karty artefaktów – aby kupić dany artefakt należy mieć cztery takie same karty poszukiwanego przedmiotu…. i byłoby to całkiem łatwe gdyby nie to że każdy z graczy może mieć na ręce maksymalnie 5 kart. Całe szczęście można się wymieniać – co też nie jest łatwe ponieważ żeby przekazać kartę innemu graczowi należy znaleźć się na tym samym kafelku wyspy i zużyć na to jedną akcję (zawodnik ma 3 akcje w każdej turze w tym poruszanie się i ratowanie tonących elementów…). I jak tu znaleźć czas na wymiany z innymi graczami kiedy wyspa cały czas tonie i należy ją ratować? – na tym planowaniu właśnie polega gra :)

    Ale to nie wszystko – w grze znajdują się jeszcze inne karty bonusów do wykorzystania w każdej chwili, bardzo nieprzyjemne karty zatopień oraz ciekawa plansza „skali aktualnego zatopienia wyspy”. Dzięki niej możemy wybrać już na początku poziom trudności naszej gry. (uwaga gra na poziomie początkującym już jest wyzwaniem 😛 )

Zakazana2

      Czy warto zagrać w Zakazaną Wyspę?

    No pewnie! Sam osobiście traktuję tę grę jak „warm up!” – na rozgrzewkę przed cięższą pozycją. Gra trzymająca w napięciu od samego początku. Dość sporo losowości… ale jest ryzyko jest zabawa… Ciekawe postacie i ich umiejętności przez co gra jest dynamiczna i pełna kombinatoryki. (np. ja pomogę Tobie żebyś Ty w przyszłej turze pomógł komuś innemu itp.). No i wykonanie, eleganckie metalowe pudełko z wypraską – rewelacja. Cena – a właściwie stosunek ceny do jakości na jak najlepszym poziomie. Polecam – warto!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *